ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

الهه اشرفی
توسط الهه اشرفی 1.4k بار دیده شده
10 دقیقه زمان مطالعه
عکس های قدرتمند با رنگ

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

رنگ در همه جا هستند و ما از آن ها محاصره شده ایم، ما نمی توانیم رنگ ها را حذف کنیم و بنابراین ما زمانی که عکس می گیریم تمایل داریم آن را بهتر نشان دهیم.

ما هر روز تعداد زیادی عکس متوسط را می بینیم, در مجلات، در اینترنت، در کتاب ها که گاهی اوقات آسان است فراموش کنیم که عکاسی رنگی می تواند یک محیط جادویی و جذاب باشد. ما هفت راهنمایی را برای کمک به شما در عکاسی با موضوع رنگ انتخاب کرده ایم.
با اندکی تفکر، شما می توانید بهترین عکس هارا ثبت کنید:

اکنون زمان شروع استفاده از رنگ برای ایجاد عکس های قدرتمند است. رنگ بخش مهمی از ترکیب عکس است (مگر اینکه شما در حال عکسبرداری سیاه و سفید باشید)، اگر چه ممکن است شما قبلا آن را قبول نداشته باشید. رنگ به اندازه دیگر بخش ها از ترکیب عکس مانند ، شکل، بافت، خطوط و نور بسیار مهم است.

۱. از رنگ های شدید و پررنگ استفاده کنید

رنگ های عمیق و اشباع تاثیر بیشتری در عکس دارند. کلید استفاده از رنگ های قوی با موفقیت در  حفظ ترکیب ساده است. از جمله بسیاری از رنگ های مختلف در یک عکس تاثیر خود را کاهش می دهد. برای بیشتر نشان دادن رنگ در اثر،جسارت کنید و از رنگ های سر زنده استفاده کنید.

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

این عکس نمونه خوبی از رنگ قوی اما ساده است. ترکیب را می توان به دو بلوک بزرگ از رنگ تقسیم کرد.
سبز و آبی..

نکته: از فیلتر قطبی استفاده کنید. فیلترهای Polarizing با مسدود کردن نور منعکس شده با سطوح غیر فلزی کار می کنند. نتیجه رنگ عمیق تر و خالص تر از آسمان است. آسمان در عکس قطبی شده به طرز چشمگیری تیره تر است.

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ
با فیلتر
ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ
بدون فیلتر

۲. از رنگ های دقیق و ظریف یا رنگ های پاستلی استفاده کنید

عکاسی رنگ فقط در مورد رنگ قوی نیست. عکاسی رنگی می تواند بسیار ظریف و تقریبا تک رنگ باشد. شما
بیشتر در معرض رنگ هایی یک دست در یک روز ابری خسته کننده هستید.

این نوع نور، که بسیار نرم است و تقریبا بدون سایه وجود دارد، ایده آل برای موضوعاتی مانند پرتره، گلها، حیات وحش و آبشارها است – هر چیزی که در آن کنتراست بیش از حد می تواند عکس را خراب کند.

با استفاده از فرمان Hue / Saturation در فتوشاپ می توانید رنگ ها را نیز خنثی کنید.این یک روش خوب برای کنترل رنگ در تولید پس از تولید است.

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

این عکس از صندلی چوبی قدیمی دارای رنگ نرم و ظریف است؛ هیچ چیز روشن و یا تیره نیست.

۳. از رنگ های خنثی برای پیش زمینه استفاده کنید

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

دو عنصر مهم در ترکیب این عکس یک ماشین قدیمی، رنگ و بافت هستند. خاکستری بی طرف از پس زمینه رنگ آبی ماشین را برجسته می کند. قرار دادن یک رنگ قوی در برابر یک پس زمینه خنثی بر رنگ تاثیر می گذارد زیرا هیچ رنگ رقابتی وجود ندارد که توجه آن را از بین ببرد.
چگونه یک پس زمینه بی طرف را پیدا می کنید؟ هر چیزی که خاکستری یا سیاه است به شما کمک خواهد کرد، و همچنین می تواند کار کند اگر پس زمینه در سایه عمیق باشد بهتر خواهد بود.

۴. اجازه دهید یکی از رنگ ها تسلط بیشتری در تصویر داشته باشد

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

اجازه بدهید یک رنگ غالب شود رنگ موضوع اصلی عکس است، همانطور که در این عکس از گلدان گیاهان بر دیوار رنگی قرمز مایل به قهوه ایی تسلط دارند. ترکه یا چوب کوتاه رنگی رنگ اصلی رنگ است. این اثر حتی زمانی قوی تر می شود که رنگ غالب رنگ اصلی (قرمز، زرد یا آبی) باشد.

۵. رنگ های مکمل

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

این نمودار یک چرخ رنگ نامیده می شود و رابطه بین رنگ های مختلف را توضیح می دهد. رنگ ها به یکدیگر در چرخ یکدیگر را تقویت می کنند. اگر می خواهید یک عکس را با احساس آرام، ملایم ایجاد کنید، سپس از رنگ هایی که در چرخ به یکدیگر نزدیک هستند استفاده کنید. نمونه های خوبی یک دریا آبی در زیر آسمان آبی است – یا صحنه های جنگل پاییزی که از رنگ زرد، قرمز و قهوه ای تشکیل شده است. این عکس از یک دیوار آبی یک مثال دیگر است، از رنگ های آبی، سبز و بنفش استفاده می کند که همگی روی چرخ قرار دارند.

۶. دمای رنگ

نور دارای رنگ است. برای مثال، روشنایی که توسط آفتاب یا شمع تنظیم می شود، دارای یک رنگ نارنجی است. نور در سایه های یک آسمان آفتابی دارای یک رنگ آبی است. چشمان ما به طور خودکار به این تنظیم می شود.
دوربین شما نیز به صورت خودکار تنظیم می شود، اما فقط اگر تنظیم تعادل رنگ سفید را به صورت خودکار تنظیم کنید (راهنمای دستورالعمل خود را بررسی کنید). همچنین با کنترل های تعادل سفید از پیش تعیین شده می آید. اینها به طور معمول نور روز، سایه، ابری، فلش، تنگستن و فلورسنت هستند؛ هر چند ممکن است از دوربین به دوربین متفاوت باشد. شما می توانید این را برای مطابقت با منبع نور که موضوع خود را روشن می کنید تنظیم کنید.
با تنظیم تعادل وایت بالانس کمتر دچار اشتباه می شوید . این مفهوم را درک کنید و می توانید از آن برای ایجاد عکس های قدرتمند استفاده کنید.

  نکته:

اگر دوربین خود را برای ثبت عکس ها در فرمت JPEG تنظیم کرده اید، پس از گرفتن عکس ها، تعادل رنگ سفید درست است. این به این دلیل است که تعادل رنگ سفید پس از آن در فتوشاپ تنظیم نمی شود. شما می توانید تعادل رنگ را تغییر دهید، اما این همان تغییر تعادل رنگ نیست، و شما ممکن است با رنگی که شما نمی توانید از بین ببرد، باقی مانده باشد.

اگر دوربین شما عکس ها را در فرمتRAW ثبت کند، می توانید پس از آن تعادل رنگ سفید را با تبدیل
RAW که معمولا از آن استفاده می کنید تنظیم کنید. این دلیل خوبی برای عکسبرداری در RAW است،
به این معنی که شما می توانید تنظیمات سفیدی سفارشی را در تولید پس از تولید تنظیم کنید. شما
همچنین می توانید تعادل رنگ سفید را برای اثر هنری تغییر دهید.

این کار را برای عکسبرداری انجام دهید. ,وایت بالانس دوربین را به حالت ابری تنظیم کنید. این یک
عکس با یک گریم زیبا و ملایم گرم ایجاد می کند. برای کسانی که با عکاسی فیلم آشنا هستند، این
معادل استفاده از فیلتر ۸۱B با فیلم متعادل کننده نور روز می باشد.ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

پرتره بالا باوایت بالانس نور روز تنظیم شده بود و نور پایین آن با وایت بالانس ابری تنظیم شده
بود.

۷. رنگ و احساس

رنگ دارای ارزش عاطفی است – هنگامی که رنگ را در یک عکس می بینید، پاسخ احساسی به آن خواهید داشت، به خصوص اگر رنگ به شدت در ترکیب استفاده شده باشد.
همان رنگ ممکن است بر اساس زمینه ای که در آن استفاده می شود، احساسات مختلفی را ایجاد کند. همچنین ممکن است پاسخ های احساسی مختلفی در برخی از افراد ایجاد شود (به احتمال زیاد وقتی مردم از فرهنگ های مختلف هستند). اما به طور کلی رنگها یک پاسخ تقریبا جهانی را تحریک می کنند.
به عنوان مثال، قرمز رنگ گرم است. این نیز می تواند خطر (رنگ خون) یا خشم (دیدن قرمز) باشد. آبی رنگ سرد و آرام است. فکر کنید جزایر گرمسیری زیر آسمان آبی روشن است. اما این می تواند یک رنگ سرماخوردگی باشد. تصور کنید یک صحنه تاریک و باتلاق با یخ و برف.
سبز تازه و پر جنب و جوش است، مثل گیاهان و درختان در بهار.

ایجاد عکس های قدرتمند با رنگ

این عکس از جنگل BLUE BELL دارای حالت صلح آمیز و آرام است که با استفاده از رنگ های آبی و سبز
تقویت می شود.

[bs-white-space desktop-ws=”۳۰″ tablet-ws=”۱۶″ mobile-ws=”۱۰″][/bs-white-space]

[newsletter-pack newsletter=”۲۳۵۱″ style=”style-7″ si_style=”t1-s1″ show_title=”۰″][/newsletter-pack]

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
یک لحظه‌ی کوتاه وجود دارد که تمام چیزی که در ذهن و روح یک نفر است در چشمانش . در دستانش ، در كاراكترش‌ منعکس میشود. این همان لحظه ای است که باید ثبت شود. الهه اشرفی
4 دیدگاه
  • بسیار خوب بود سرکار خانم. واقعا میطلبه یک یا دوبار دیگه مطالعه کنم مطلب شمارو.

  • سلام خانم اشرفی ؛
    برای رنگ دلخواه روی عکس باید از فتو شاپ
    استفاده کنیم ؟
    در تبلت راه ساده تری غیر از فوتو شاپ وجود دارد .
    آیا شما در اینجا هنوز فعال هستید ؟
    ‌M meshkat

    • سلام
      برای رنگ دلخواه بهتره قبل از عکاسی وایت بالانس دوربینتون تنظیم باشه و برای ادیت هم به جز فتوشاپ از لایت روم میتونید استفاده کنید.موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications