آموزش سلف پرتره به زبان ساده

ویدا اکبری
توسط ویدا اکبری 1.5k بار دیده شده
5 دقیقه زمان مطالعه
آموزش سلف پرتره به زبان ساده

آموزش سلف پرتره به زبان ساده

 

سلف پرتره به عکس هایی گفته میشود که عکاس از خود می گیرد، برای من که یکی از اصلی ترین سبک هایم در عکاسی سلف پرتره است این کار بسیار هیجان انگیز است و آسان، در اوایل کار کمی مشکل بود کادر بندی و فکوس و انتخاب بهترین زاویه…برای بهتر فکوس کردن می توانید از یک ریموت کنترل استفاده کنید اما اگر نداشتید هم میتوانید از تایمر استفاده شود.

آموزش سلف پرتره به زبان ساده

سلف پرتره دنیای بزرگی دارد و عکاسان زیادی طرفدار آن هستند و آن را حرفه ای دنبال میکنند.
سعی کنید سلف پرتره ای که میگیرید متفاوت تر از یک عکس سلفی معمولی باشد.

بهترین زاویه های صورت خود را پیدا کنید:

این کار را می توانید با تغییر دادن جهت های صورت خود جلوی آینه تمرین کنید و پی ببرید که بهترین زاویه های صورت شما کدام است.

آموزش سلف پرتره به زبان ساده

سلف پرتره می تواند تمرین بسیار خوبی برای عکاسی پرتره باشد، من اعتقاد دارم که در پرتره هایی که از افراد مختلف میگیریم اگر به موقع شات بزنیم می توانیم راز درون افکار آنهارا برملا کنیم. پس چه بهتر که این کار را از خودمان شروع کنید تا بتوانیم راز درونی خودمان را به تصویر بکشیم مسلما نشان دادن راز صورت دیگران هم کار مشکلی برایمان خواهد بود.

آموزش سلف پرتره به زبان ساده

دقت کنید که نوع نگاه شما به دوربین بسیارمهم است، اگر می خواهید به صورت حرفه ای عکس های سلف پرتره بگیرید به دنبال کشف خود باشید، میتوانید افکار خود دا به تصویر بکشید.
فرض کنید مدلی در اختیار ندارید و ایده ای به ذهنتان آمده سلف پرتره می تواند بهترین راه باشد، مخصوصا در اوقات بیکاری تمرین مفیدی خواهد بود و مطمئنا به شما تجربه های زیادی می دهد. عکس های متفاوت بگیرید، ویرایش، نور، رنگ های به کار رفته و حتی ژست های شما می تواند عکسهای شمارا بسیار متفاوت کند با یک سلفیه معمولی…

آموزش سلف پرتره به زبان ساده

بهترین محل را انتخاب کنید:

فکر کنید کجا می تواند بهترین جا برای انتقال حس شما به مخاطب باشد.
می خواهید حس خوبتان را در کنار گلخانه کوچکتان برسانید یا حس مادرانه یا پدرانه خود را در اتاق کودکتان، یا می خواهید از چند آینه استفاده کنید…به این فکر کنید که در کجا بهتر می توانید اطلاعات جزئی تری از حس خودتان به مخاطب بدهید.

آموزش سلف پرتره به زبان ساده
_از آینه استفاده کنید
می توانید ژست خود را در آینه بگیرید و دوربین را روی پایه در جهت آینه قرار دهید حواستان باشد که دوربین در آینه نیفتد و جوری عکس بگیرید که اصلا مشخص نباشد که در آینه ژست گرفته اید اینگونه میتدانید راحت تر زاویه های مختلف را ببینید و امتحان کنید.

کجا را نگاه کنیم؟

اگر مستقیم به دوربین نگاه کنید،مخاطب شما بیشترین تمرکز را روی نگاه شما دارد و به اطراف عکس کمتر توجه میونید و اگر جای دیگری را نگاه کنید مخاطب نا خود آگاه نگاه شمارا دنبال خواهد کردو به اطراف عکستان نیز توجه میکند

چه تجهیزاتی استفاده کنیم

به شما پیشنهاد میکنم از لنز واید در پرتره و سلف پرتره استفاده نکنید چهره شمارا غیر طبیعی و دفرمه نشان میدهد.مگر اینکه قصدتان همین باشد.همانطور که گفتم میتوانید برای فکوس بهتر از ریموت کنترل استفاده کنید دقت کنید که چون خودتان باید ریموت را فشار دهید پس در عکس شما می افتد اگر دستانتان هم در کادر باشد برای رفع این مشکل می توانید از تایمر استفاده کنید و در آن مدت ریموت را خارج کادر قرار دهید.

آموزش سلف پرتره به زبان ساده

سخن پایانی

برای سلف پرتره خود هدف و نقشه بکشید ایده پیدا کنید و خلاقیت به کار ببرید و به دنبال موقیت و نور مناسب برای اجرای ایده هایتان باشید.سلف پراره را از خانه و اتاق خود شروع کنید عکسهای متعدد بگیرید و ژستتان را تغییر دهید دوباره عکس بگیرید مطمئنم که تجربه های زیادی کسب می کنید. این کار شما و دید شمارا در عکاسی پرتره از دیگران نیز بسیار قوی میکند از امتحان کردن زاویه های مختلف نترسید.

عکس بگیرید و لذت ببرید..

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
ویدا اکبری...متولد1376.. فعالیتم رو در عکاسی از اواخر سال 94 شروع کردم در ژانر پرتره و سلف پرتره فعالیت میکنم امیدوارم ک بتوانم با قرار دادن اطلاعاتم در اختیار شما عزیزان سهم کوچکی در گرفتن عکسهای زیباتون داشته باشم..
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications