موضوعات عکاسی صنعتی

الهه اشرفی
توسط الهه اشرفی 989 بار دیده شده
6 دقیقه زمان مطالعه
موضوعات عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

موضوعات عکاسی صنعتی به عنوان عکاسی مد  پر زرق و برق نیست و یا مانند عکاسی خیابانی رایج نیست.
اما در بین عکاسان، مهم و چالش برانگیز است.

مفهوم عکاسی صنعتی عکس گرفتن از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است. با این حال، اغلب اوقات موضوع اصلی ماشین آلات و تجهیزات بزرگ مانند ترانسفورماتور، ترمینال گاز یا سد آب  هم استفاده می شود.

عکاسی صنعتی

یکی از دلایل اینکه شرکت ها یک عکاس صنعتی را استخدام می کنند نیاز به داشتن یک وب سایت خوب است که به طور موثر محصولات و خدمات خود را نشان دهند، که می توانند محصولاتشان را بر روی بروشورها و پوسترها چاپ کنند. وجود سایت آنلاین قوی برای کسب و کارها در جامعه ی مدیا  برای شرکت های صنعتی بسیار ارزشمند است  و در رسانه های اجتماعی ما ضروری است. عکاسان صنعتی مسئولیت گرداندن  وب سایت شرکت را دارند که با گرفتن عکس از محصولات، ماشین آلات و یا تجهیزات می توانند  در کمک به کسب و کار به موفقیت موثر باشند.

نمونه هایی از عکاسی صنعتی

بیشتر عکس هایی که توسط عکاسان صنعتی گرفته شده است بر روی بخش های تولید و صنعتی تمرکز می کنند. در اکثر موارد فقط تجهیزات و ماشین آلات هستند. گاهی کارکنان شرکت نیز در تصویر گنجانده میشوند.

در اینجا چند نمونه از موضوعات عکاسی صنعتی معمولی ذکر شده:

جوشکاران در محل کار

گیاه پردازش

کارگران در یک کارخانه کشتیرانی

کارگران داخل یک کارخانه یا خارج ازکارخانه

گیاه ترمینال گاز

راکتورهای هسته ای

امکانات تصفیه آب

سدها

کشنده ها

اپراتورهای فشار دادن فلز در محل کار

یک خط مونتاژ در یک کارخانه یا کارخانه

عکاسی صنعتی

بعضی از عکاسان صنعتی همچنین دوست دارند عکس هایی از ابزارهای مورد استفاده را در محل کار  به نمایش بگذارند.
برای مثال زاویه نزدیک به یک پیچ گوشتی باشد که یک سوراخ در قطعه چوب را درگیر می کند. یک نمونه دیگر می تواند یک شات داخلی از یک ماشین که  چرخ دنده های خود را به پایین هدایت میکند, نمایش داده شود.

گردش در یک کارخانه یا انواع ماشین ها شما را در شرایط جالبی که برای عکاسی صنعتی مناسب است، یاری می دهد. برای مثال شما نشان داده اید که چگونه تشک ساخته شده است. شما به یک اتاق بزرگ هدایت می شوید که در آن یک ماشین که عملا کل اتاق را پر می کند، یک تشک را بعد از دیگری مونتاژ می کند.
عکاس صنعتی با تجربه، می داند چگونه فرایند را مستند کند، با ظاهر ژله ای ماده مورد استفاده در ساخت تشک، تا زمانی که دستگاه محصول را به شمع تبدیل کند، شروع به کار کند. البته، عکاسان باید مجوز مدیریت را برای عکاسی در چنین مکان هایی داشته باشند، و در درجه اول، آنها در معرض مواد شیمیایی و مواد خطرناک قرار می گیرند. بله، به  این دلیل که عکاسی صنعتی چالش برانگیز است، و گاهی خطرناک است که با آن روبرو شوید. برای عکاسان هنگام گرفتن عکس برای مشتری یا پروژه صنعتی، مهم است که احتیاط لازم را انجام دهند.

عکاسی صنعتی

چگونه  هنگام عکاسی صنعتی ایمن باشیم

یکی از بهترین اقدامات ایمنی برای عکاسان صنعتی داشتن تجهیزات دوربین مناسب است.
ضروری ترین آنها لنزها هستند. اگر هدف این است که صحنه های صنعتی را عکاسی کنید، باید چند لنز سریع داشته باشید. این به شما کمک می کند با توجه به اندازه سوژه خود، و همچنین به وسعت منطقه ای که ممکن است برای پوشش آن نیازبه مسافت بیشتر داشته باشید، دوربین خود را تنظیم کنید. علاوه بر این، با لنزهای بزرگ زوم، شما می توانید قوانین ایمنی را رعایت کنید زیرا شما لازم نیست به سوژه هایی که از شما دور هستند  نزدیک شوید.

عامل دیگری که برای ایمنی شما به عنوان یک عکاس صنعتی مورد نیاز است، منطقه یا محل و مکان موضوع است. شما باید قبل از عکاسی خود را با منطقه آشنا کنید، بنابراین می توانید بدانید کجا مجاز هستید و  کجا مجاز به رفتن نیستید.

شما همچنین باید ماشین یا تجهیزات را از قبل چک کنید. از کسی بپرسید که چه کاری را دستگاه انجام می دهد و چه اقدامات ایمنی برای  جلوگیری از حوادث و خطاهای در هنگام عکاسی انجام می شود. به همین ترتیب، شما باید بدانید که دستگاه چگونه کار می کند. شما ممکن است مجبور نباشید در طول عکاسی آن را روشن کنید، اما چنین اطلاعات اساسی به شما در مورد ایمنی و احتیاط کمک می کند.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی ممکن است با تمام اقدامات ایمنی مورد نیاز شما در نظر گرفته شود. اما، این نیز یکی از جالب ترین ها  سبک های عکاسی است و هر روز به شدت محبوبتر است. اگر میخواهید عکاسی صنعتی را امتحان کنید، به سادگی در پارک راه رفتن نخواهد بود، اما در آخر شما راضی خواهید بود، ارزش همه عزم، نظم و کار سخت است.

الهه اشرفی – فتوبست

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
یک لحظه‌ی کوتاه وجود دارد که تمام چیزی که در ذهن و روح یک نفر است در چشمانش . در دستانش ، در كاراكترش‌ منعکس میشود. این همان لحظه ای است که باید ثبت شود. الهه اشرفی
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications