in

موبایل گرافی (قسمت دوم)

موبایل گرافی (قسمت دوم)

۶.استفاده از خطوط هدایت کننده:

خطوط هدایت کننده خطوطی هستند که در تصویر ما را در نهایت به سوژه اصلی هدایت میکنند!
این خطوط در عکس برای مخاطب بسیار جالب هستند در ادامه نمونه از این خطوط رو می بینیم:

موبایل گرافی
عکاس:شهریار صدیقی
موبایل گرافی
عکاس: شهریار صدیقی

۷.به دنبال تقارن باشید

تقارن در عکاسی به این معناست که شما می توانید تصویر را به دو نیم تقسیم کنید! این برخلاف
بازتاب است!

استفاده از تقارن در عکس ها حس جالبی را به مخاطب ارائه می دهد و باعث جذب شدن بیننده
به عکس شما می شود!

تقارن در عکاسی یکی از ساده ترین روش های ترکیب بندی است.در ادامه نمونه ای را ببینید:

موبایل گرافی
عکاس: فرشید اشکر

عکاس: اشکر فرشید

۸. به دنبال الگو های تکراری باشید!

الگوهای تکرای بسیار برای  بیننده خوشایند هستند! الگو های تکراری زمانی یافت می شوند که عناصر
گرافیکی قوی امثال خطوط٬اشکال هندسی و رنگ ها تکرار می شوند! این الگوها می‌توانند تاثیر بصری قوی داشته باشند٬برای مثال:عکسی از ساختمانی که کاشی کاری
شده می تواند جالب باشد!

۹.اطراف سوژه را سیاه سفید کنید!

گاهی اوقات می توانید برای بهتر دیدن سوژه و کمک به تقویت حس عکس ٬ اطراف سوژه را به صورت
سیاه سفید دربیاورید و فقط سوژه رنگی باشد! همانند عکس زیر:

موبایل گرافی

۱۰.ادیت فراموش نشود!

موبایل گرافی

عکس راستی: عکس اصلی

عکس چپی : ادیت شده توسط مهدی اقبال

بعد ثبت یک عکس مهم ترین کار ادیت می باشد! چرا که می توان با ادیت مناسب و درست یک عکس
خوب را به عالی تبدیل کرد!

در آخر نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشیم این است که خوب ببینیم و خوب ببینیم و خوب
ببینیم…

[newsletter-pack newsletter=”2351″ style=”style-7″ si_style=”t1-s1″ show_title=”0″][/newsletter-pack]

نظرتون راجب مقاله چی بود؟

101 امتیازها
Upvote Downvote
نوخاسته

درباره نویسنده : مهدی اقبال

متولد ۷۸/۳/۱۱ علاقه مند به عکاسی و نقاشی و البته موسیقی.درتلاش برای رسیدن به رشته ی پزشکی هستم و عکاسی رو برای علاقه دنبال میکنم.
امیدوارم از مقالات من لذت ببرید و مفید واقع بشه براتون.

سابقه کاربر
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.