in

ادوارد وستون

ادوارد وستون

ادوارد وستون (متولد 24 مارس 1886، Highland Park، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا
درگذشت 1 ژانویه 1958، Carmel، کالیفرنیا)، عکاس بزرگ امریکایی که اوایل تا
اواسط قرن بیستم بیشتر به خاطر تصاویر دقیقش دیده شده واز اشکال طبیعی،
مناظر و شباهت‌ها عکاسی کرده است. کار او بر نسل عکاسان آمریکایی تأثیر گذاشت.

زندگی و کارهای اولیه

وستون در خانواده ای فرهیخته متولد شد – پدرش یک پزشک بود و پدربزرگش استاد ادبیات بود،
اندکی در کتاب‌ها یافت و دبیرستان را نپذیرفت.

او در 16 سالگی اولین دوربین خود را به عنوان یک هدیه از پدرش دریافت کرد و از آن زمان،
همه ی چیزهایی که او خواند و همه چیزهایی که او شخصا تجربه کرد، به عنوان غذا برای
جاه طلبی هنری استفاده شد.

پس از گذراندن تحصیل در کالج عکاسی ایلینوی، در سال 1911 به کالیفرنیا نقل مکان کرد،
جایی که او بیشتر زندگی خود را در آن می‌گذاراند.

بلوغ زودرس


وستون در مکزیک نخستین تصاویر اصلی خود را به وجود اورد، به ویژه مجموعه ای از قهرمانان
پرچم سرخ (مثلا Nahui Olin، Guadalupe Marin د Rivera و Manuel Hernandez Galvan، سال 1924)
تولید کرد و همینطور کارهای کمتری مانند Palma Cuernavaca و Excusado ، هر دو از سال 1925 انجام داد.

در سال 1927، وستون به کالیفرنیا بازگشت، مطالعاتی در مورد پوسته‌ها، سبزیجات، شکل‌های سنگی انجام داد.

این قدرت بزرگ و اهمیت این تصاویر به خاطر این بود که آنها بر اساس یک ساختار بسیار ساده هستند:
شیء و زمین, مجموعه فلفل‌های وستون، نمونه ای آشنا ترین آن‌ها را معرفی می‌کند.

انزوای موضوع از هر گونه اشاره به دنیای بیرون و آشکار بودن آن یکپارچگی آن را محروم از مقیاس و زمینه می‌کند و اجازه می‌دهد تا آن را به عنوان یک مفهوم برای تغییر زیست محیطی در زندگی خود استفاده کنیم.

تکامل

از 1934 تا 1948، آخرین سال کار خود را، وستون به بررسی موضوع مورد علاقه خود: اشکال طبیعی، چشم انداز، nudes، و مردم ادامه داد. توسعه کار او به وسیله یک هوش تحلیلی هدایت شد که به او اجازه داد تا کاملا به طور آگاهانه از مشکلات ساده و پیچیده رد شود. شاید ماهیت این تکامل هنری بیشتر در ژانر چشم انداز دیده شود. در سال 1922، وستون نوشت که سبک او از “عکاسی مستقیم” نمی‌تواند با چشم انداز موفقیت آمیز برخورد کند، “به دلیلی واضح که طبیعت بی نظیر و بدون پیشرفت توسط انسان است – به سادگی پر از هرج و مرج است.” او حتی گاهی اوقات تنها به جزئیات ریشه‌ها و تنه‌های سایپرس متمرکز می‌شد. “اواسط دهه 1930 چشم انداز او اغلب شامل یک افق بود و آنها فضای عمیق را با روش طبیعت گرایی توصیف می‌کردند، بدون فداکاری سختگیرانه رسمی‌که او قبلا در فضای تصویری کم عمق به دست آورده بود.

او درسال 1958 در سن 71 سالگی فوت کرد برخی می‌گویند به این دلیل بود که او از تناقضات ذهنی رنج می‌برد و حتی رد پای مرگ در برخی از اثارش را می‌توان به وضوح دید.

نمونه ای از عکس‌های ادوارد وستون

 

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

102 points
Upvote Downvote
بهنام رسولی تازه وارد مجموعه

نوشته شده توسط: بهنام رسولی

بهنام رسولی طهرانی متولد سال77 دانشجوی عکاسی مدت یک سال مشغول یادگیری عکاسی هستم امیدوارم که بتونم چیز های بیشتر یاد بگیرم

سابقه کاربر

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.