نکات و ترفندهای عکاسی از ستاره ها در آسمان شب

مينا خونساری
توسط مينا خونساری 1.2k بار دیده شده
6 دقیقه زمان مطالعه
نکات و ترفندهای عکاسی از ستاره ها در آسمان شب

نکات و ترفندهای عکاسی از ستاره ها در آسمان شب

تنظیمات دوربین برای عکاسی شب

نور مهمترین بخش عکاسی است؛ بدون نور، هیچ عکسی گرفته نشده است. در طول شب تاریک است و نور کم است،.در حقیقت، برای گرفتن عکس در طول شب، باید از یک دیافراگم باریک و کم ISO استفاده کنید.

بر خلاف عکاسی منظره، عکاسی شبانه کمتر از تنظیمات ایده آل به منظور دریافت نور برای نمایش صحنه مناسب نیاز دارد. از آنجا که نور زیادی در دسترس نیست، یعنی باز کردن دیافراگم، افزایش ISO و افزایش زمان قرار گرفتن در معرض (سرعت شاتر) مهم است.

یک تنظیم صحیح وجود ندارد، زیرا به عوامل بسیاری (مانند روشنایی ماه) بستگی دارد. اما به عنوان یک قاعده کلی، شما می خواهید از وسیع ترین دیافراگم استفاده کنید که لنز شما اجازه می دهد تا آسمان را دقیق تر ببینید. لنزهای با دیافراگم  ۲.۸f/ به طور گسترده ای در بین عکاسان شب محبوب هستند و اگر لنز شما اجازه می دهد که چنین
دیافراگم باز باشد، این جایی است که باید شروع کنید.

عکاسی شب

ایزو و سرعت شاتر

ایزو باید برای عکاسی شبانه نیز بسیار زیاد باشد. برای عکاسی منظره،  همیشه بر اهمیت عکاسی با پایین ترین ISO ممکن تأکید می کنم. چنانچه میخواهیم با کمترین امکان تنظیم شود ،  اکنون به ISO حداقل ۱۶۰۰ در شب نگاه می کنیم. شایان ذکر است که در طول شب از ISO 3200 یا ۶۴۰۰ استفاده شود. با این حال، برای حفظ کیفیت مطلوب، سعی کنید از کمترین گزینه ممکن استفاده کنید.

انتخاب سرعت شاتر کمی مشکلتر است زیرا به فاصله کانونی لنز شما بستگی دارد، اما توصیه میکنم بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد، مگر اینکه شما بخواهید عکسهای دنباله دار را عکاسی کنید .
هنگام انتخاب سرعت شاتر، دستور ۵۰۰ خوب است. اساسا، با فاصله کانونی لنز که از آن استفاده می کنید، ۵۰۰ برابر فاصله بگیرید و شما می توانید حداکثر سرعت شاتر را که می توانید استفاده کنید  اگر از یک دوربین حسگر استفاده می کنید، باید فاصله کانونی معادل یک لنز کامل را محاسبه کنید.

به خاطر داشته باشید که سه پایه برای عکاسی شبانه ضروری است تا تصویر درستی را دریافت کنید. به سادگی دوربین را برای چند ثانیه نگه ندارید!

برنامه ریزی برای عکاسی در آسمان شب

قبل از رفتن به لوکیشن تاریک در شب! خود را با منطقه ای که لوکیشن شما در آن واقع شده آشنا سازید! من می دانم که این همیشه امکان پذیر نیست، اما حداقل از یک برنامه برای یادگیری مرحله ماه، موقعیت آن، و همچنین زمان طلوع خورشید، غروب خورشید، ماه و هر چیز دیگر استفاده کنید. هرچه بیشتر آماده کرده باشید، احتمالا شما یک تصویر عالی دریافت خواهید کرد.

عکاسی شب

بیایید خلاصه آنچه شما قبل از رفتن به عکاسی باید بدانیدرا با هم مرور کنیم:

  • زمان گرگ و میش
  • موقعیت ماه در آسمان
  • زمان بارندگی ماه و ماهواره
  • هنگامی که راه شیری قابل مشاهده است و …..

همه این اطلاعات را با انجام جستجوی سریع آنلاین پیدا کنید.

ایده های عمومی برای عکاسی شب

اگر هدف شما عکس ستاره ها و آسمان شب طبیعی است، برای به دست آوردن بهترین شکل از ستاره ها، باید موقعیت خود را در موقعیتی قرار دهید که از شهرهای بزرگ و آلودگی نور دور باشد.

مراحل ماه کامل و نور ماه

شبها، زمانی که ماه کوچک است، برای عکاسی شبانه بهتر است، زیرا در طول این دوره بیشتر ستاره ها را خواهید دید.

عکاسی شب

اول از همه، از آنجایی که ماه یک منبع روشن نور است، می توانید با استفاده از یک دیافراگم کمی پایینتر یا دیافراگم باریک را بیابید. همچنین می توانید ترکیب بیشتری پیدا کنید زیرا چشم انداز روشن تر است. از این نور به نفع خود استفاده کنید و به سایه های چشم انداز توجه کنید. شاید ماه یک کوه را روشن کند!
شاید یک بازتاب خوب در یک دریاچه ایجاد کند! در طول این دوره، می تواند عاقلانه باشد که تصویر خود را به تصویر بکشید تا چشم انداز بیشتری نسبت به آسمان داشته باشید، زیرا جالب ترین چیزها اتفاق می افتد. شخصا، من ترجیح می دهم که ماه را در موقعیتی پایین قرار دهم که آسمان را می بینم چون سایه ها را در طول آن کمی جالب تر می بینم.

نتیجه

آیا قبل از عکاسی در شب عکاسی کرده اید؟ اگر نه، دوربین و سه پایه خود را (و شاید یک دوست برای همراهی) بردارید و بیرون بروید. هر عکس شب شبانه دیگری که در نظرات زیر دارید و همچنین تصاویر آسمان شب خود را به اشتراک بگذارید. ما نیز دوست داریم آنها را ببینیم.

مقاله را به اشتراک بگذارید
مينا خونساري ٣٠ ساله عكاسي از نظر من يعني شناخت حس زيبا شناسي. عكس از نظر من يعني ديدي متفاوت به جهان و ديدن زيبايي ها به شكل هايي متفاوت.
1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications