نحوه گرفتن تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

سمیه عبدی
توسط سمیه عبدی 1.1k بار دیده شده
7 دقیقه زمان مطالعه
نحوه گرفتن تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

نحوه گرفتن تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

عکاسی  از سایه ها اغلب به عنوان یک موضوع خلاق برای عکاسی ما نادیده گرفته می شود و شاید درک آن به عنوان سوژه کمی سخت باشد. هر عکاس یا عکاس حرفه ای به شما می گوید که موضوع عکاسی اش در مورد نور است, درست است. اما ما زیبایی را در آن مانند جوجه کوچک زشت به نام سایه ها می بینیم.

.تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

ما تقریبا نیم قرن در عکاسی بوده ایم و یک چیز همیشه ما را شگفت زده کرده است؛بسیاری از افراد واقعا نمی فهمند که چه زمانی سایه را در یک عکس مشاهده می کنند. احتمالا همه ما وقتی بچه بودیم روی زمین بازی ایستاده ایم و در خورشید  بعد از ظهر شگفت زده از سایه طولانی خودمان در کنار پیاده رو بوده ایم.

در حقیقت سایه چیست؟ و چگونه در عکاسی دیده می شود؟

در تصویر زیر این یک سایه نیست این یک شبح است,خوب فرقش  با سایه چیست؟

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

سیلوئت

شکل تیره کسی یا چیزی که در مقابل یک پس زمینه سبک تر قابل مشاهده است. یک منطقه تاریک یا شکل تولید شده توسط یک بدن که بین پرتوهای نور و یک سطح است.

بسیاری از آماتور های دنیای عکاسی در این زمینه گیج می شوند.آنها احتمالا فکر می کنند که همه می دانند تفاوت بین یک سایه و یک شبح چیست. اما، باور کنید  بسیاری از مبتدیان در عکاسی این تفاوت را نمی دانند. بنابراین، اجازه دهید درباره تفاوت ای دو صحبت کنیم.

Silhouettes  (سیلوئت)

سیلوئت ها دارای شکل ثابت هستند که شیئی را مسدود می کند. سایه ها در شکل ثابت نیستند. سایه در شکل، تعریف و رنگ بر اساس موقعیت، کیفیت و رنگ نور ایجاد آن تغییر می کند. این ویژگی ها نیز بر مبنای شیئی است که بر روی آن قرار می گیرد.

ویژگی های سایه

هرکدام از عکاسان آغازگر در مورد ویژگی های نور آموزش داده می شوند: نور نرم، نور سخت، نور وسیع، نور نقطه ای و غیره. همچنین سایه ها ویژگی های مشابهی را نشان می دهند.یک سایه می تواند عمیق باشد و لبه تیز و شارپ داشته باشد.نور مستقیم خشن، سایه های عمیق را با لبه های تیزتر تعریف می کند.سایه نیز می تواند وسیع، نرم و با یک لبه پر از تقریبا غیر قابل تشخیص باشد.

نه تنها کیفیت نور بر روی سایه ها تاثیر می گذارد، فاصله منبع نور تا شیء ویژگی های آن را تغییر می دهد و همچنین فاصله شی که سایه را به شی که سایه افتاده است تغییر می دهد.سایه را می توان با تغییر شکل شی پیچیده و دستکاری کرد. سایه می تواند تقریبا شفاف باشد. یک سایه می تواند رنگ باشد! شما می توانید بسیاری از کارهای جالب را با یک سایه انجام دهید.

استفاده از سایه های به شکل مبهم

ما با سایه ها موضوع عکس مان را می سازیم!

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

این یک مثال کامل از سایه تبدیل شده به موضوع است. مطمئنا، این تصویری از یک گربه است، اما این
سایه  گربه است که مخاطب را جذب تصویر میکند.این تا حدودی انتزاعی است، اما بسیار جالب است،
استفاده از یک سایه به عنوان موضوع.

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

این عکاس این ایده را برای استفاده از سایه ها، به عنوان موضوع، به یک سطح کاملا جدید در نظر گرفت. او در واقع ایجاد سایه های خود را با ساخت اشیاء ایجاد کرده.خلاق بودن در این زمینه بسیار مهم هست.عکاسی درباره بیان خود در محیط هنری است. این می تواند سبب ایجاد سایه هایی شود که در واقع وجود نداشت. این حتی می تواند به معنایدستکاری سایه های موجود برای برآورده کردن دید خلاقانه شما باشد!

آیا می دانید که سایه ها می توانند رنگ باشند؟

هنگامی که نور به یک شئ شفاف هدایت می شود، برخی نور ها مسدود می شوند و برخی از طیف رنگ از طریق آن عبور می کنند؛ این ایجاد سایه های چند رنگ رنگی است. یک نمونه از این می تواند پنجره شیشه ای رنگی باشد. در اینجا یک ایده عالی است. جمع آوری انواع مختلف شیشه ای رنگی و استفاده از آنها برای ایجاد سایه های رنگی در یک صحنه که انتخاب می کنید. یکی دیگر از نقطه های جالب اینجاست. اگر سایه هایی از چندین رنگ مختلف ایجاد کنید و آنها را تقسیم کنید، رنگ جدیدی ایجاد می شود که در آن آنها با یکدیگر همپوشانی دارند.

سایه های رنگی با عبور نور از طریق اشیاء شفاف رنگی یا قرار دادن ژل های رنگی روی منابع نور ایجاد سایه ها ایجاد می شود. فقط به یاد داشته باشید، اگر نور سفید (طیف کامل) به سایه رنگی شما برسد، رنگ را پاک می کند.

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

سایه ها می توانند جزئیات را برجسته کنند.شاید شما موضوعی داشته باشید که به دنبال
راهی برای هدایت بیننده به جزئیات خاصی هستید. چرا یک سایه ایجاد نمی کنید؟

این عکاس از بعضی سایه هابرای هدایت چشم استفاده می کند و خلق می کند.سایه ها
می توانند احساسات را منتقل کنند.

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

سایه های سیاه و سفید و قرار دادن آنها در اطراف چشم، احساس غم و اندوه و یا افسردگی را تأیید می کند.توانایی کشش و تحریف سایه ها به تصاویر جالب و زیبا انتزاعی می رسداین سایه منحنی بین دو دیوار یک شکل انتزاعی زیبا است.

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

چشم انداز جدید

حتی زمانی که اشیا قابل تشخیص در یک عکس وجود دارد، استفاده از سایه های قوی می تواند عنصر خلاقانه ای را ایجاد کند که ترکیب را تقویت می کند.

تصاویر شگفت انگیز از سایه ها

شکل تکراری دوچرخه می تواند تقویت می شود  اگر چه عکسی نسبتا معمولی بود.

مقاله را به اشتراک بگذارید
سمیه عبدی.36 ساله. مهندس مکانیک. مربی یوگا. علاقه مند به عکاسی
2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications