فتومونتاژ در عکاسی

الهه اشرفی
توسط الهه اشرفی 1.5k بار دیده شده
3 دقیقه زمان مطالعه
فتومونتاژ در عکاسی

فتومونتاژ در عکاسی

فتومونتاژ یک نوع هنر کلاژ است. این  هنر عمدتا از عکس ها یا قطعات عکس ها تشکیل شده است تا ذهن بیننده را نسبت به ارتباطات خاص هدایت کند. تکه های  عکس ها اغلب برای ارسال یک پیام ساخته می شوند، که می توانند یک تفسیر در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی و یا دیگر باشند. هنگامی که به درستی انجام می شود، آنها می توانند تاثیر قابل توجهی داشته باشند.روش های متعددی وجود دارد که می تواند یک عکس دیجیتالی ساخته شود.

در این روش ا غلب، عکس ها، روزنامه ها و نشریات مجله و سایر مقالات بر روی یک سطح چسبانده می شوند، که باعث می شود کار یک احساس کولاژ واقعی باشد.

عکاس ها قدیمی هم عکس ها را در تاریک خانه به هنر عکاسی مدرن ترکیب می کردند در این روش از چندین نگاتیو برای ساخت یه عکس استفاده می شد و گاهی با داج و برن(روشن و تاریک) کردن، امروزه ایجاد تصاویر دیجیتالی بسیار معمول است.

اسکار رجیلندر یکی از آن هنرمندان بود  “دو راه زندگی” (۱۸۵۷) یکی از مشهورترین نمونه کارهای این هنرمند است. او هر مدل و پس زمینه را عکاسی کرد و بیش از سی نگاتیو را در اتاق تاریک ترکیب کرد تا یک چاپ بسیار بزرگ و دقیق ایجاد کند. این امر می تواند هماهنگی خوبی داشته باشد تا این صحنه را در یک تصویر تکمیل کند.

فتومونتاژ در عکاسی

این سبک یک تکنیک فیزیکی است.بیشتر هنرمندان فتومونتاژ از فتوشاپ استفاده می کنند.

 فتومونتاژ با از بین رفتن دادائیست متوقف نشد. سوررئالی ها مانند من ری و سالوادور دالی آن را برداشتند، همانطور که تعداد زیادی هنرمند دیگر نیز در سالهای نخستین بار از آن استفاده کردند.

امروزه با برنامه های ویرایش عکس مانند فتوشاپ و منابع قابل اندازه گیری برای تصاویر موجود، هنرمندان دیگر به عکس های چاپی محدود نمی شوند.

بسیاری از این قطعات مغناطیسی مدرن، ذهن را تحت تأثیر قرار می دهند و به فانتزی می پردازند که در آن هنرمندان دنیای رویایی را ایجاد می کنند. معملا هنرمند این سبک از ایجاد این تصاویر قصدی دارد، هرچند که بعضی از آنها به سادگی کاوش ساختار هنرمند از دنیای خیالی یا صحنه های سورئال است.

فتو مونتاژ زیر مجموعه ای از چندین سبک هنری است که در دنیای مدرن و عکاسی دیجیتال بسیار کاربرد دارد.

در عکاسی مفهومی, عکاسی فاین آرت, عکاسی سوررئال عکاسان به نوعی با فتو مونتاژ درگیرند.داشتن ایده و خلاقیت و ذهن آگاه بسیار مهم است.بیاد داشته باشید قبل از خلق یک تصویر باید هدف داشته باشید.انتخاب درست تکه های هر عکس در جایگاه مناسب و رعایت ترکیب بندی و کادر مناسب بسیار حائز اهمیت است.

نمونه ای از عکس های فتومونتاژ:

فتومونتاژ در عکاسی فتومونتاژ در عکاسی فتومونتاژ در عکاسی فتومونتاژ در عکاسی فتومونتاژ در عکاسی

[newsletter-pack newsletter=”2351″ style=”style-7″ si_style=”t1-s1″ show_title=”0″][/newsletter-pack]

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
یک لحظه‌ی کوتاه وجود دارد که تمام چیزی که در ذهن و روح یک نفر است در چشمانش . در دستانش ، در كاراكترش‌ منعکس میشود. این همان لحظه ای است که باید ثبت شود. الهه اشرفی
1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications