عکاسی جام جهانی فوتبال

مهرشاد کاشانی
توسط مهرشاد کاشانی 1.1k بار دیده شده
6 دقیقه زمان مطالعه
عکاسی فوتبال

عکاسی جام جهانی فوتبال

عکاسی از ورزش فوتبال یکی از جذاب ترین قسمت های عکاسی است ویکی از مهم ترین تجهیزات بازی های جام جهانی دوربین های بازی بوده که کاربرد های مختلفی دارند و قسمت های مختلفی از زمین بازی را پوشش تصویری می دهند .

دوربین های استفاده شده در جام های جهانی بسیار پیشرفته و به دلیل گسترده بودن زمین معمولا از لنز های ۳۰۰ میلیمتری به بالا استفاده می شود. بیشتر روی بازیکن ها فوکوس می شوند.

عکاسی جام جهانی فوتبال

دوربین های  جام جهانی ۲۰۱۸

دو کاربرد مهم این دوربین ها تصویر برداری و پخش تلوزیونی بوده که تصاویر مختلف به اتاقک مخصوص رفته و توسط تیمی حرفه ای تصویر منتخب بر روی نمایشگر های هر کشور رفته و بازی از آنجا پخش شده.

کاربرد دیگر آن استفاده وی.ای.ار  بوده که چند مورد از استفاده آن را در بازی ایران پرتغال دیدید که به چه صورت بوده و در کجا ها مورد استفاده قرار میگیرد. وی .ای. ار ها دقت بیشتری در مواقع حساس دارند.

تعداد دوربین های پوشش دهنده هر بازی شامل ۳۳ دوربین بوده که از این تعداد دوربین ۸دوربین فیلمبرداری آهسته و ۴ دوربین فیلمبرداری فوق آهسته دارند و به جز این ها دو دوربین دیگر وجود داشته که در اختیار کمک داور ها قرار دارند.

دوربین های سرعت اهسته برای ویدیو چک ها و قسمت هایی از بازی که داور نمیتوانسته تشخیص درست محل برخورد توپ یا نوع صورت گرفتن یک خطا را تشخیص دهد مورد استفاده قرار میگیرد.

دوربین های استفاده شده در جام جهانی

دوربین: برای عکاسان ورزشی حرفه ای در حال کار مقاومت دوربین و کاربرد های سرعتی آن مهم است به همین دلیل دو دوربینه کانن سری D1و نیکون سری D.X است که این دو دوربین ضد آب بوده و عوامل محیطی روی آن تاثیر گذار نیستند و از آلیاژ تیتانیوم ساخته می شوند که به همین علت در مقابل ضربه مقاومت خوبی دارند.

عکاسی جام جهانی فوتبال

لنز

متداول ترین و اصلی ترین لنز برای عکاسان ورزشی لنز ۴۰۰ میل متری با اف ۸/۲ بوده و مورد استفاده قرار میگیرد این لنز های بزرگ به عکاس این قابلیت را میدهند که تمام عکس را با سوژه مناسب پر کنند در حال  که دیافراگم بزرگ حد اکثر انعطاف پذیری را به ما میدهد.

این امر باعث شده که سوژه ثبت شده توسط دوربین جدا باشد از دیگر قسمت ها اما دیافراگم سریع کمک میکند سرعت شاتر بالا باشد.

لنزهای تکمیلی

به علاوه لنز ۴۰۰ میلیمتر f / 2.8، عکاسان ورزشی که بدن دوم دوربین است احتمالا  لنز زوم اپتیکال ۷۰-۲۰۰mm f / 2.8 بی تاثیر نیست. این به این معنی است که عکاسان می توانند به راحتی به این موضوع مبادرت ورزند تا به سوژه نزدیک شوند.

عکاسی جام جهانی فوتبال

این مورد همه چیز در مورد لنزهای تله برای عکسبرداری از فوتبال نیست. به احتمال زیاد یک دوربین ۱۶-۳۵ میلیمتر f / 2.8 یا ۱۴-۲۴ میلیمتر f / 2.8 احتمالا در یک کیسه کیت ورزشی باشد.

کاربردهای متعددی از جمله گرفتن عکسهای صحنه تنظیم شده از کل ورزشگاه، تا انتهای مسابقه، زمانی که عکاسان برای انجام واکنش بازیکنان درگیر خواهند شد. این لنز ها نیز هنگامی استفاده می شود که دوربین ها از راه دور در پشت پست ها قرار می گیرند، به عکاسان اجازه می دهد تا یک هدف را جذب کنند، حتی اگر در انتهای دیگر زمین قرار بگیرند.

لوازم جانبی ضروری

عکاسی با یک لنز بزرگ و سنگین مانند ۴۰۰mm f / 2.8 به این معنی است که برخی از لوازم جانبی، ضروری است و یک مونوپاد برای این کار مناسب است.

عکاسی جام جهانی فوتبال

در حالی که یک فلاشگان(flashgun) برای عکاسی با لنز ۴۰۰ لنز میلیمتر در یک استادیوم تابش لرزشی غیرممکن دارد، سرعت نور می تواند بسیار مفید باشد در هنگام عکسبرداری از واکنش بازیکنان در پایان مسابقه، به عکاسان اجازه میدهد تا موضوع خود را به راحتی مسدود کنند و کمی روشنایی را اضافه کنند.

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی برخی از راه اندازی های راه دور مانند سیستم PocketWizard Plus IV است. این به عکاسان اجازه می دهد تا از راه دور دوربین هایی را که در جاهای دیگر قرار گرفته اند، بچرخانند. از فرستنده های رادیویی و گیرنده های داخلی ساخته شده ، در حالی که می توانند دامنه قابل توجهی را تا ۵۰۰ متری داشته باشند.

در نهایت، یکی از لوازم جانبی که یک عکاس ورزشی در یک مسابقه فوتبال نخواهد بود، کمربند است. هیچ کس نمی خواهد برای ۹۰ دقیقه زانو بزند، بنابراین این اجازه می دهد که عکاسان بتوانند از حالت خوب و کم نوردر سرعت پایین عکسبرداری کنند.

زاویه عکاسی در زمین فوتبال

به دلیل بزرگ بودن زمین فوتبال امکان جا به جایی عکاسان وجود ندارد.بهترین جایگاه برای عکاسی درسمت چپ یا راست پشت دروازه است که تعداد زیادی بازیکن آنجا جمع می شوند و با کمی چرخش
عکاس ها می توانند بهترین زاویه را برای عکاسی از سوژه داشته باشند.

استفاده از فوکوس خودکار و همچنین تنظیمات دوربین به صورت خودکار و انتخاب شاتر مناسب با توجه به زمان عکس برداری سنجیده می شود.

نمونه ا ی از بهترین عکس های جام جهانی ۲۰۱۸

عکاسی جام جهانی فوتبال عکاسی جام جهانی فوتبال عکاسی جام جهانی فوتبال عکاسی جام جهانی فوتبال عکاسی جام جهانی فوتبال

نویسنده مهرشاد کاشانی

فتوبست

مقاله را به اشتراک بگذارید
مهرشاد کاشانی ۱۸ ساله علاقه و صرف سرگرمی و نشون دادن دنیا یا یک لحظه از دید من
2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications