Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/fotobest/domains/fotobest.org/public_html/wp-includes/taxonomy.php on line 4655

عکاسی از حیوانات خانگی – سگ – ژرمن شپرد

شایان مرادی
توسط شایان مرادی 1.3k بار دیده شده
6 دقیقه زمان مطالعه
عکاسی از حیوانات خانگی - سگ - ژرمن شپرد

عکاسی از حیوانات خانگی – سگ – ژرمن شپرد

شاید یکی از مشغولیت های فکری شما هم, عکاسی از سگتان باشد. اگر فکر می کنید می خواهید عکسی بهتر و با
کیفیت تر از سگ عزیزان بگیرید این مطلب را تا انتها بخوانید.
من سعی میکنم هر زمانی که تجربه ای متفاوت در عکاسی به دست می آورم آن را سریعا با شما به اشتراک بگذارم.

من تجربه عکاسی از سگ هارا به تعداد بالا داشتم اما هیچ گاه به این فکر نکردم که شاید این تجربیات در قالب یک مقاله می تواند به عکاسان و کسانی که هنوز خود را عکاس نمی دانند کمک کند تا عکس های زیبا تری ثبت نمایند.

تجسم کنید حیوان خانگی شما یک سگ است که بی نهایت دوستش دارید و دوست دارید همیشه و همه جا همراه شما باشد, و این لحظات زیبا را ثبت کنید اما هرکاری که انجام می دهید باز آن عکسی که مد نظرتان است
نمی شود که نمی شود.
شاید چاره کار در کمی تامل و تمرین نهفته است, اما امروز می خواهم به شما نحوه ی عکاسی از یک سگ و و یک سگ ژرمن شپرد که نژادی محبوب در بین سگ ها می باشد را توضیح دهم تا بتوانید لحظات لذت بخش تری را با سگ خود ثبت کنید.

لوازم لازم

قبل از شروع کار سعی کنید دوربین DSLR یا بدون آیینه داشته باشید + یک لنز تله شاید بپرسید چرا؟!
باورم کنید اگر ثبت لحظات برای شما ارزشمند می باشد, ثبت با کیفیت و چاپ با کیفیت آن هم باید برای شما ارزشمند باشد. اما چرا لنز تله؟ لنز تله به شما کمک می کند کادر هایی را با فاصله ای مناسب ببندید و نمایی از سگ خود یا نمایی مشترک از خود و سگ خود داشته باشید.

عکاسی از حیوانات خانگی - سگ - ژرمن شپرد
۴۵۰D Canon – ۱۳۵ analog Fix f 2.8

در زمان درست باشید

به نظر من بهترین و زیبا ترین زمان برای عکاسی از سگ ها ساعت طلایی است. مخصوصا اگر نژار سگ شما ژرمن شپرد باشد که موهایی قهوه ای و طلایی دارد. اگر سگ شما ژرمن شپردپیت بول باکسربولداگ هم باشد و رنگ کرم رنگ داشته باشند نتیجه ای مشابه خواهید گرفت و اگر سگ شما – دوبرمن – روتوایلر است و رنگ مشکی دارد هم می توانید عکس های بی نظیری نصیب خودتان کنید چون رنگ مشکی و رنگ طلایی این زمان باز هم یک شاهکار است.

در موقعیت و مکان درست باشید

بعد از زمان بیشترین اهمیت متعلق از به بحث مکان و موقعیتی که در آن مکان دارید! سعی کنید در این ساعت در ارتفاع بلندی جای گیری کنید و در این فصل که در آن هستیم (فصل بهار) گل ها هنوز خشک نشنده اند به صورت کامل می توانید از پوشش گیاهی آن منطقه بهره ببرید.
موضوع مهم در مورد ارتفاع به دلیل موقعیت نور خورشید است که معمولا به دلیل کوه های غرب شهر در ارتفاع پایین تر زود تر از دست می رود و نوری که به شما می رسد نور خوبی برای عکاسی نیست. البته استثناهایی هم در نقاط مختلف شهر یا روستایی که در آن می خواهید عکاسی انجام دهید وجود دارد.

آموزش به سگتان فراموش نشود

سگ ها معمولا موجودات شیطون و بازیگوشی هستند, سعی کنید در هنگام عکاسی یا با صاحب سگ همراه باشید تا
سگ از دستورات صاحب خود پیروی کند و یا سگی آموزش دیده همراه خود داشته باشید که بتوانید از آن عکاسی کنید

عکاسی از حیوانات خانگی - سگ - ژرمن شپرد
۴۵۰D Canon – ۱۳۵ analog Fix f 2.8

عکس از سگ و صاحب اش می تواند جذابیت را چندین برابر کن

همیشه یادتان باشد یکی از بهترین حس ها در هنگام عکاسی از حیوانات خانگی – سگ این است که در کنار صاحب خود باشد. حسی پر از آرامش برای سگ و حسی بی وصف برای صاحبش اش که می تواند بهترین تصاویر را در دل خود خلق کند.

عکاسی از حیوانات خانگی - سگ - ژرمن شپرد
۴۵۰D Canon – ۱۳۵ analog Fix f 2.8

به پیش زمینه عکس خود دقت کنید

درست است که مکان و ساعت طلایی در عکس ما بسیار تاثیر گزار هستند, اما واقعیت این است نکات ریز در عکس ما باعث می شود که عکس ما تبدیل به یک عکس زیبا شود یا خیر! یکی از این نکات ریز و مهم بک گراند شماست! اگر دوربین تله ندارید که اپرچر پایینی مثل ۲.۸ یا ۲ یا ۱.۸ یا ۱.۴ داشته باشد سعی کنید بک گراندی را انتخاب کنید که از شما فاصله ی زیادی داشته باشد.
اینگونه شما با عدد اپرچر ۴ یا ۵.۶ هم می توانید فوکوس را روی سوژه دهید و فاصله خود را به سوژه خود نزدیک تر کنید. باور کنید بک گراندی بسیار محو و زیبا به شما خواهد داد.

عکاسی از حیوانات خانگی - سگ - ژرمن شپرد

و در آخر

عکاسی از حیوانات خانگی چه سگ و چه گربه آنقدر دنیای بی پایانی دارد که باید خودتان وقت صرف کنید, قدم بزنید و دائما در زمان مناسب و مکان درست دست خود را روی دکمه شاتر دوربین ببرید و عکس بگیرید.

امیدوارم پیروز باشید و از داشتن حیواناتی به این زیبایی لذت ببرید.

فتوبست

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
می نویسم برای آنان که میخواهند همیشه بدانند و میدانند که هیچ وقت هیچ نمی دانند.
1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications